Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NameleSS
Administrator
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Underground.
|
Wysłany: Nie 15:18, 18 Maj 2008 Temat postu: KLASY |
|
*puka w mikrofon* Check mic, check mic. Wszyscy mnie słyszą? Nie? To dobrze... Więc jedziemy z tym stuffem. Po wielu spotkaniach z VoDevilem i po wypiciu hektolitrów kawy ustaliliśmy ostateczną listę klas która została ostro zmodyfikowana, chociaż nadal opiera się na wersji starego NwN'a... Oto ona:
Klasy podstawowe:
1. Barbarzyńca -> Żołnierz
2. Kapłan -> Kapłan
3. Bard -> Artysta
4. Druid -> Obrońca Natury
5. Wojownik -> Najemnik
6. Mnich -> Adept Sztuki Walki
7. Paladyn -> Paladyn
8. Łowca -> Łowca
9. Łotrzyk -> Łotr
10. Czarownik -> Medyk
11. Czarodziej -> Naukowiec
Klasy prestiżowe:
1. Mistyczny Łucznik -> Snajper
2. Zabójca -> Zabójca
3. Czarny Strażnik -> Czempion Mutantów
4. Czempion Thorma -> Boży Bojownik
5. Krasnoludzki Obrońca -> Obrońca Mutantów
6. Zwiadowca Harfiarzy -> Piewca Apokalipsy
7. Blady Mistrz -> Genetyk
8. Zmienny -> Doppelganger
9. Tancerz Cieni -> Upiór
10. Mistrz Broni -> Marine
11. Uczeń Czerwonego Smoka -> Inkwizytor
Ostatnio zmieniony przez NameleSS dnia Wto 22:31, 20 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Battlefist
Architekt Modułu
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:26, 19 Maj 2008 Temat postu: |
|
Polecam zamienic nazwy nowe barbarzyncy z wojownikiem - lepiej pasuje.
Co wiecej? Niech Czarownik zwie sie np. 'Nadprzyrodzony' czy inny zmutowany o nadludzkich umiejetnosciach metafizycznych(?)/metamagicznych(?). Medyk pasuje na kaplana.
No i druid, to poprostu ekolog - duzo lepsze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
NameleSS
Administrator
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Underground.
|
Wysłany: Pon 21:38, 19 Maj 2008 Temat postu: |
|
Heh, niezbyt właśnie To będzie serwer very very low magic Magii tam praktycznie nie będzie, ewentualnie niektóre czary poprostu będą przerobione na umiejętności albo coś w tym stylu... Z czarownika zrobimy medyka, bowiem zmienimy go totalnie. Tutaj chodzi jedynie o pokazanie co z czego zrobiliśmy ale na dobrą sprawę klasy NwNemezis niewiele będą miały wspólnego ze zwykłymi klasami z NWN Barbarzyńca i wojownik również nie bardzo, ponieważ to żołnierze będą mieli fabrycznego "kopa", więcej szczegółów prawdopowobnie niebawem
|
|
Powrót do góry |
|
|
VoDevil
Administrator
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Warszawy nocą
|
Wysłany: Pon 21:42, 19 Maj 2008 Temat postu: |
|
Battlefist napisał: | zamienic nazwy nowe barbarzyncy z wojownikiem |
Oczywiście nad taką opcją się zastanawialiśmy i to dosyć długo. Ostatecznie jednak przeważyły ściśle pro-bojowe zdolności Barbarzyńcy, jak np. Szał, czy redukcja obrażeń, a także szybsze poruszanie się. Wojownik natomiast, ma większe pole do popisu w kwestii interpretacji i odgrywania, jest wg. nas bardziej elastyczny - no i dlatego został Najemnikiem, czyli takim jakby gościem "od wszystkiego"
Battlefist napisał: | Medyk pasuje na kaplana |
Kapłan musi pozostać kapłanem, ponieważ planujemy dać duuuże pople do popisu wszystkim, którzy będą chcieli wybrać karierę w Kościele. W naszym świecie kościół Katolicki (zarówno ludzki jak i ten mutantów) bedzie odgrywał bardzo ważną rolę...
No a skoro Kapłan zostaje Kapłanem, to jedyne miejsce dla Medyka zostało u Czarownika - odpowiednio, rzecz jasna, zmodyfikowanego
Battlefist napisał: | druid, to poprostu ekolog - duzo lepsze |
A Ekolog? Cóż... nie zgodzę się zupełnie Nasi Obrońcy Natury będą swego rodzaju eko-terrorystami, walczącymi o trudne do zrozumienia ideały, głoszącymi dosyć dziwne, wręcz sekciarskie hasła. Stąd też nazwa - Ekolog brzmi zbyt naukowo, kojarzy się z botanikiem w laboratorium. A Obrońca Natury to bojownik - i tak właśnie jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
LePPo
Architekt Modułu
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 16:42, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
UCS - Inkwizytor?
Trzeba pamiętać, że klasę UCS bierze się zwykle po łotrze lub bardzie, czyli klasach niezbyt związanych z kościołem. Więc co do tego ma Inkwizytor?
Jeśli już, to trzeba by zmienić wymagania na UCS'a, a wtedy przydałoby się zrobić jakąś klasę prestiżową w jego miejsce. Może Czempion Mutantów - plusy do statów i kp, jakieś odrosty [skrzydła UCS'owe], zdolność ziania ogniem [w tych realiach może być plucie kwasem lub cokolwiek innego]. Taka jest moja koncepcja.
Co o tym sądzicie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
NameleSS
Administrator
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Underground.
|
Wysłany: Śro 17:13, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
Hm, właściwie to nie bardzo... Jak już mówiłem stare klasy niewiele mają wspólnego z nowymi... Tutaj chodziło tylko o pokazanie co z czego będzie. Uczeń Czerwonego Smoka nie będzie Uczniem Czerwonego Smoka... Pozatym skrzydła to niezbyt dobry pomysł. Tutaj chodzi o realizm. Napewno nie będzie się nikt zamieniał w jakiegoś cyber golema ani tym bardziej Czerwonego Smoka. No i z jakiej paki mają być skrzydła? Pozatym u nas, rozwój klas będzie się nieco różnił. Tutaj nie jest tak że bierzesz Czarownika a z niego Czerwonego Smoka... Inkwizytor, dlatego żeby np Kapłan miał jakąś ścieżkę. Wkrótce przedstawimy wszelkie możliwe kombinacje... I proszę, nie zakładajcie że Żołnierz nie może być z Barbarzyńcy bądź Inkwizytor z Ucznia Czerwonego Smoka... Powtarzam... Klasy starego NwN'a będą cholernie zmienione i niewiele będą miały wspólnego z klasami NWN: NEMEZIS Pozdrawiam...
|
|
Powrót do góry |
|
|
LePPo
Architekt Modułu
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 18:17, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
Wiesz, ciut zbyt bezpośrednio potraktowałeś sformułowanie 'skrzydła'. Chodziło mi o 'odrosty' w nowej prestiżówce, którą zaproponowałem w drugiej części mojego wcześniejszego posta
Co do UCS'a, to rozumiem o co chodzi. Ale jeśli ma być kompletnie zmieniony, to po co stawiać '->' między UCS'em a Inkwizytorem
Ale podsumowując, co myślicie o koncepcji prestiżówki na bazie UCS'a, o głośnej nazwie Czempion Mutantów, czy Zmutowany, czy cokolwiek innego?
Ostatnio zmieniony przez LePPo dnia Śro 18:17, 21 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zeus
Architekt Modułu
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:34, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
@up czempiona mutantów masz przy czarnym.
A jaki z technicznej strony jest sens robienia inkwizytora? Nie spodziewam się jakichś boskich mocy, więc.. chociażby kapłan/łowca, łotr lub jakaś inna klasa mógłby bez przeszkód go zastąpić. Jest paladyn (?), boży bojownik, sporo "religijnych" klas.
Być może przydałby się jakiś survivor man jako droga rozwoju łowcy.
A myśleliście o konwersji szkół magicznych na dziedziny nauki dla naukowca? To możliwe technicznie?
Ostatnio zmieniony przez Zeus dnia Śro 18:35, 21 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NameleSS
Administrator
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Underground.
|
Wysłany: Śro 18:49, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
Wszystko jest możliwe No nic, naprawde zobaczymy jak to będzie Musimy spotkac się z VoDevilem i w naszej tajnel loży obgadać wszystko
|
|
Powrót do góry |
|
|
VoDevil
Administrator
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Warszawy nocą
|
Wysłany: Śro 20:34, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
Zeus napisał: | jaki z technicznej strony jest sens robienia inkwizytora? Nie spodziewam się jakichś boskich mocy, więc.. |
Zacznijmy od tego, że Kapłan będzie w stosunku do wersji tradycyjnej BARDZO osłabiony. To znaczy, że nie będzie to taki "wojownik + magia". To będzie klasa do odgrywania księży, pracowników szeroko rozumianej administracji Kościoła, Kościelnych naukowców etc. Paladyn natomiast to będzie konkretny "żołnierz Watykanu" - wyszkolenie bojowe, spluwy, siła militarna itp. Plus kilka religijnych trików - przerobione zaklęcia/zdolności. No i tu pojawia się miejsce dla Inkwizytora - będzie to wzmocniony bojowo Kapłan, zależnie od potrzeb odgrywający rolę szpiega, tajnej policji Kościoła, egzorcysty, pasterza owieczek dzierżącego Desert Eagle... Wszystko będzie zależeć od inwencji Gracza.
Zeus napisał: | Być może przydałby się jakiś survivor man jako droga rozwoju łowcy. |
Hmm... to jest ciekawa koncepcja. W naszym założeniu, samo słowo "Łowca" będzie tylko pierwszym członem pełnej nazwy profesji, jaką wybierze sobie Gracz - będzie to mógł być Łowca Nagród, Łowca Mutantów, Łowca Maszyn i tak dalej. Przy okazji oczywiście będzie mógł też być i takim właśnie znawcą Pustyni, rzeczonym "survivor man'em". Nie ma przeszkód.
Zeus napisał: | A myśleliście o konwersji szkół magicznych na dziedziny nauki dla naukowca? To możliwe technicznie? |
Nie myśleliśmy Konkretną uprawianą dziedzinę nauki chcemy pozostawić do wyboru Gracza i jego odgrywania. Jak wiadomo, czary będą praktycznie w całości usunięte. Siłą Naukowca będzie mnóstwo klasowych umiejętności. Będzie to jedyna klasa zdolna do używania szeregu specjalistcznych urządzeń. Naukowcy pracujący dla rządu jako jedyni będą mieli wstęp do różnych fajnych miejsc i dostęp do ciekawych technologii. A do tego udział w różnych badaniach, eksperymentach... które, jak wiemy, ZAWSZE idą według planu i NIC nie może pójść źle...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Battlefist
Architekt Modułu
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 22:48, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
Widze, ze macie mnostwo pomyslow ale sama ingerencja w kod klas postaci? Nawet nie wiem, czy ktos BioWare'owe probowal juz przerabiac tak doglebnie..
|
|
Powrót do góry |
|
|
NameleSS
Administrator
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Underground.
|
Wysłany: Śro 23:32, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
No ba, co to za problem? Nie ma rzeczy niemożliwych... No i tutaj walne cytat: "Bądź silny i nie trać odwagi, bowiem Twoje dzieło zostanie nagrodzone" Myślę, że większość damy radę zmienić...
|
|
Powrót do góry |
|
|
VoDevil
Administrator
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Warszawy nocą
|
Wysłany: Śro 23:35, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
A poza tym... nikt nigdy nie mówił, że rzeczy mają być proste Życie to smutne pasmo udręki, pełne wysiłku, poświęcenia, krwi i łez... Uh, nie o tym miałem... W każdym razie zdajemy sobie sprawę, że łatwo nie będzie, ale równoczesnie zdajemy sobie sprawę, że inaczej się nie da, przy tym co sobie założyliśmy, że chcemy osiągnąć...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poltergeist
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:32, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
Chcecie bardzo zmienić klasy jak widać, ale jak macie zamiar zrównoważyć brak mocy magicznych lub ich minimalny wymiar z możliwościami bojowymi klas nie czarujących? Mag i kapłan to klasy dla których magia jest sposobem na przetrwanie... a wiele innych klas w znaczący sposób opiera się o magię tak więc jej wyeliminowanie stworzy hiper mocarzy z klas nie czarujących. Pojawia się pytanie: czy ludzie będą chcieli grać klasą którą na 40 levie jest w stanie bez większych problemów zabić taki 5-7 poziomowy przerobiony klepak, który w pełni korzysta ze swojej klasy? Z lat obserwacji i dzisiejszego wyglądu NWNa można powiedzieć, że nie spotyka się zbytnio graczy, dla których skuteczność bojowa ich postek nie ma znaczenia. Przerobienie takiego maga na medyka czy naukowca po zabraniu magii pozostawi go całkowicie bezbronnego, a żeby zastąpić jego zdolności nowymi, niemagicznymi by dać mu jakiekolwiek szanse w walce to trzeba by od nowa napisać całą klasę i to samo tyczy się wszystkich klas korzystających z magii. Z technicznego punktu widzenia wychodzi na to, że z NWNa należy zrobić całkiem inną grę, napisać ją jakby od nowa.
Ogólnie pomysł jest fajny, ale jako dość zorientowany w technikaliach tej gry mogę powiedzieć, że do przehakowania jest połowa gry jak nie więcej (co w efekcie da niesamowicie zalagowany moduł, bo każda niemal klasa, atut, umiejka itp. musi być zahaczona). Do tego, aby duża dysproporcja możliwości bojowych postaci miała rację bytu musi być to serwer o charakterze Hardcore RPG.
Postawiliście bardzo wysoko poprzeczkę... z zainteresowaniem czekam na postępy.
PS. Chyba prościej byłoby napisać klienta sieciowego do Fallouta niż zrobić z NWNa Fallouta
|
|
Powrót do góry |
|
|
VoDevil
Administrator
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Warszawy nocą
|
Wysłany: Wto 10:15, 17 Cze 2008 Temat postu: |
|
OGÓLNIE rzecz biorąc - brak czarów zamierzamy zrównoważyć wzmocnieniem klasy w innych dziedzinach - np. większa kostka wytrzymałości, nowe umiejętności, biegłości.
Druga sprawa jest taka, że w sumie już sam sobie odpowiedziałeś - serer będzie nastawiony przedewszystkim na RPG. Naukowiec, czy Kapłan nie będzie miał szans np. z Najemnikiem, ale ich gra to ma być przedewszystkim odgrywanie - nagradzane różnymi profitami niedostępnymi dla innych.
Czy ludzie będą chcieli grać takim 40 levelowym Naukowcem? Cóż, zobaczymy... Zależy czego Gracz będzie szukał na serwerze. Wpierw może zrobić postać Żołnierza, czy Najemnika, by sprawdzić się w boju. Potem jednak może być ciekaw całego "zaplecza" wojny, niewidocznego dla wiekszości osób. Tylko Naukowcy i Kapłani właśnie będą mieli dostęp do takich lokacji, BNów, questów i możliwości w odgrywaniu.
Podsumowując - Naukowiec nie jest po to by leźć na pustynię i strzelać z miniguna do Super Mutantów
No, a co do ingerencji w mechanikę gry - tak, wiemy, że nie będzie łatwo Przedstawiona na widocznej dla wszystkich części forum lista klas NIE jest ostateczna. Wprawdzie na chwilę obecną mamy dosyć konkretną wizję i zamiary co do konfiguracji klas, to nie znaczy jednak, że coś sie nie zmieni. Mechanikę gry chcemy zmieniać tylko jeśli naprawdę będzie to konieczne do przystosowania do realiów "post-nuclear". Atuty i umiejętności nie zostaną zmienione, jeśli chodzi o działanie - zredagowane zostaną niektóre nazwy i opisy - czyli praca z plikiem ".tlk". Tak samo czary - nic nie będzie zmieniane. Tylko po prostu usunięte Choć oczywiście groźba wolniejszej pracy modułu pozostaje... Na to jednak mamy nadzieję zaradzić mocnym serwerem i stabilnym łączem. Choć ogrom pracy do wykonania jest czasem przerażający - jesteśmy dobrej myśli
|
|
Powrót do góry |
|
|
Infector
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Braniewo/Gdańsk
|
Wysłany: Nie 19:49, 27 Lip 2008 Temat postu: |
|
Co do naukowca, to warto by jego czary zastąpić umiejętnościami stricte technologicznymi, wspomagającymi w boju postacie zbrojne...oczywiście, nie wszystkie czary musiałyby się przerodzić w zdolności -że tak powiem - "buffujące"; część mogłaby oddziaływać na samego naukowca...co do umiejętności "maga przyszłości" warto zerknąć na grę "Mass Effect", mam tu na myśli sposób, w jaki poradzono sobie z technikami i biotykami (np. właśnie przegrzanie broni, przeciążenie tarcz - jeśli takowe mają występować; od siebie dodam np. zdolność "impuls EMP", który by paraliżował, ew. spowalniał postacie w Power Armorach)
Zdolności te możnaby nazwać czarami przyszłości, i myśle, że jakby bylo ich w miarę dużo to ludzie chcieli by grać naukowcami...np. też ze względu na to, że byliby poszukiwanym towarzyszem przez postacie zbrojne...no i też dlatego, że imho ciekawie można odgrywać człowieka nauki
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|