VoDevil
Administrator
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Warszawy nocą
|
Wysłany: Nie 16:31, 18 Maj 2008 Temat postu: WSTĘP DO NEMEZIS |
|
PREAMBUŁA.
Dla nas "Neverwinter Nights" jest grą kultową i nieśmiertelną. Dla nas nie istnieje cześć druga tej gry - nigdy nie istniała - ani wtedy gdy ją hucznie zapowiadano, ani tym bardziej, gdy się pojawiła i w naszym przekonaniu okazała się tylko marną próbą powtórzenia sukcesu "jedynki".
NWN 1 obrósł nie tylko legendą jako jedna z najważniejszych gier cRPG, ale też jako praktycznie nieskończone źródło modyfikacji, mające w sobie olbrzymi potecjał dla Graczy-Builderów, którzy swą twórczość związaną z edycją NWN po dziś dzień stale publikują na stronie "nwvault.ign.com".
I tak oto teraz, gdy dla niektórych NWN może być już grą od dawna przestarzałą i ne wartą wysiłku, gdy wiele znanych mi osób twierdzi, że czasy "jedynki" minęły... Tak oto teraz zapraszam do NWN: Nemezis - nowego wcielenia Neverwinter Nights...
Jeżeli zgadzasz się z nami w kwestii żywotności Neverwinera - zostań. Jeżeli natomiast uważasz inaczej - jeżeli sądzisz, że NWN minęło, że nie ma sensu tworzyć kolejnego modułu i serwera, że nie ma po co inwestować w to czasu, sił i pewnie też pieniędzy - opuść to forum, zapomnij o nim i żyj spokojnie dalej...
Ok, zostajesz z nami? No to do rzeczy.
NWN: Nemezis - to projekt mający na celu srzenie pierwszego, polskiego modułu oraz serwera gry w klimacie "post-apocalypse". Zamiast tworzyć kolejny moduł fantasy i odtwarzać "Neverwinter Nights" takie jakie wszyscy znają, postanowiliśmy stworzyć coś zupełnie nowego - coś co wyrwie naszego poczciwego NWN'a z elfickich lasów i krasnoludzkich gór i wrzuci go prosto w sam środek grzyba nuklearnego...
Pomysł stworzenia polskiego modułu (oraz serwera multiplayer) w stylu "post-apocalypse" z prawdziwego zdarzenia powstał w głowie mojej i NameleSS'a już dawno temu. Przez dłuższy czas jednak były to tylko luźne rozmowy i pomysły przy kawie oraz niewiele znaczące bazgroły w brudnopisach...
Pół roku temu jednak, cały obraz zaczął się nagle krystalizować. Pomysły i koncepty nabierały wyrazistości, a przy tym narastała determinacja i autentyczna chęć zrobienia tego, a nie tylko gadania. Przez kilka miesięcy gromadzilismy materiały, szukaliśmy inspiracji, rozpisywaliśmy plany budowy wszystkich poszczególnych filarów przyszłego modułu.
Ha - łatwo powiedzieć. To teraz weź tu człowieku przetłumacz grę fantasy na język "Fallouta"... Projekt "Nemezis" to, rzecz jasna, nie tylko garść nowych hak paków. To także własne, rozbudowane pliki 2DA i TLK - nowe klasy, nowe rasy, inne nazwy atutów i umiejętności, a czary to już w ogóle - wrzucone do atomowej pralki.
ALE UWAGA! Naszym celem, nie jest tak naprawdę tworzenie nowej mechaniki gry. Owszem, zmieniamy nazwy, zmieniamy nieco konfigurację, ale najbardziej zależy nam, żeby to wciąż były stare, dobre zasady znane z NWNa. Dlatego nie chcemy brać modułu "D20 Modern" (stworzonego już dawno dla NWN) i go po chamsku przetłumaczyć z angielskiego na polski... Nie chcemy wprowadzać nowych reguł, nowych atutów i umiejętności wprowadzajacych zamęt i zmuszającego no opanowywania gry od nowa. Chcemy, by to był wciąż znany i lubiany NWN na zasadach DnD. Tylko zamiast Łuku Refleksyjnego +5... Karabin AK47.
Takie jest założenie. Choć pewnie nie unikniemy kilku rozwiązań z "D20 Modern", takich jak system przeładowywania broni oraz różnej amunicji do różnej broni. Ale postaramy się tak jakby oddzielić to od Gracza - tak, żeby nie musiał się on niczym przejmować, żeby mógł po prostu kupić pistolet, załadować naboje i kliknąć na przeciwniku.
No dobrze... I tak zapomniałem o połowie rzeczy, o których powinenem napisać. Jest ich zbyt dużo po prostu. Krótko mówiąc - stoi przed nami ogromne wyzwanie. NWN: Nemezis bowiem nie jest kolejnym modułem "Neverwinter Nights" - to nowa jakość. Walczymy nie tylko z Aurorą, ale także z całym Neverwinter'em. A efekt tej batalii... cóż - mam nadzieję, że pewnego dnia sami ocenicie...
Stay tuned for more...
Ostatnio zmieniony przez VoDevil dnia Wto 16:22, 20 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|