VoDevil
Administrator
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Warszawy nocą
|
Wysłany: Nie 16:01, 18 Maj 2008 Temat postu: OGÓLNE ZAŁOŻENIA i KONCEPCJE |
|
Projekt "NWN: Nemezis" jest niezwykle rozbudowany. Plany budowy modułu dotyczą chyba każdej poszczególnej części składowej gry - od A do Z. Poniżej przedstawiam wykaz zmian i rzeczy, które zamierzamy zawrzeć w finalnej wersji modułu...
Zreinterpretowane na nowo (postnuklearnie) klasy. Z prawie każdą klasą będzie się wiązała ścieżka kariery - dlatego wybór profesji będzie bardzo istony i wymagać będzie dobrego przemyślenia. I tak życie Żołnierza będzie podporządkowane armii. Dla Naukowca zawsze najważniejsze będą badania, eksperymenty, ew. praca dla rządu. Łowcy (nagród/mutantów/maszyn itd.itp.) oraz Najemnicy będą mieli obowiązek zarejestrowania się w Gildii. Kariera Kapłanów z kolei odbywać się będzie pod opiekuńczymi skrzydłami Kościoła. Szczegółowy opis klas - niebawem na forum.
Rasy. Ogólnie rzecz biorąc - ludzie i mutanty. Ludzie - fenotyp standardowy oraz średni/szczupły (bazujący na elfach). Mutanty natomiast dzielić się będą na: Karły (model Krasnoludów), Humanoidy (Półelfy) oraz... SuperMutanty (Półorkowie).
Atuty i umiejętności (także klasowe). W większości pozostawione bez zmian - pomijając oczywiście nazwy, które w dużej części nie pasują do koncepcji świata post-nuklearnego. Mechanika pozostanie bez zmian. Znając standardowego NWNa, nikt nie będzie miał problemów ze zrozumieniem i przystosowaniem się do nowych warunków. Prawdopodobnie zaimplementowane będzie kilka tutów z "D20 Modern" - wymaganych do prawidłowej obsługi broni palnej, wyborem trybu prowadzenia ognia (pojedyńczy, seria etc.), przeładowywania i doboru właściwej amunicji. Niczego się prosze nie bać - wszystko będzie opisane i wyjaśnione we właściwym czasie...
Zaklęcia. Uh... No tutaj nożyczki idą w ruch, z powodów oczywistych. Zaręczam jednak, że zachowamy wszystko co się da uratować - czyli zreinterpretować tak, by mozna było dane zaklęcie potraktować jako umiejętność lub właściwość danego przedmiotu. Przykład: "Wskrzeszenie"/"Ożywienie Martwych" w przedmiocie "Zestaw do reanimacji". Bez fajerwerków i magicznych inkantacji rzecz jasna...
Fabuła Na 100% rzecz się będzie działa na terenie Stanów Zjednoczonych... a raczej tego co po nich zostało, gdy w wyniku globalnych konfliktów, terroryzmu, kataklizmów, epidemii (i innych śmiesznych rzeczy) Korei Północnej, Rosji i Bliskiemu Wschodowi puściły nerwy i w ruch poszły czerwone guziczki... 100 lat po nuklearnej czystce świat się zacznie znów podnosić. Ci, którzy przetrwali w schronach, gdy wyjdą przekonają się, że Ci co jakoś przetrwali na powierzchni wcale nie są zachwyceni odtrąceniem i zostawieniem na niechybną śmierć... I tak zacznie się głowny filar fabuły - bezpardonowa wojna między Ludźmi a Mutantami. Na całej linii - dwa rządy, dwie armie, dwa kościoły. I tak to było przez następne 100 lat... Świat jedną ręką się otrzepywał z atomowego kurzu, a drugą walczył w największej wojnie w historii globu. W tym momencie pojawia się Gracz... Człowiek? Mutant? Żołnierz walczący o racje swego Rządu? Duchowny walczący z herezją "tych drugich"? Tylko i wyłącznie od Gracza bedzie zależeć, po której stanie stronie...
Świat gry. Cholerna, wysuszona na wiór, napromieniowana pustynia. I trochę gór. I podziemi. No i parę miast... Zaraz - jakich miast? Mowa o tych prowizorycznych osadach? Cóż... Faktem jest, że wojna nuklearna cofnęła wszystkich do średniowiecza i przysypała piachem. Tam gdzie nie uderzyły rakiety - destrukcji dokonał chaos, głód, choroby, kataklizmy... Gdy znajdujesz się na terenie byłych Stanów Zjednoczonych - widzisz głownie piach. Ale gdy spoglądasz na inne kontynenty - wiesz, że to USA właśnie poradziło sobie najlepiej... A skoro to ta przeklęta pustynia własnie ma być najlepszym miejscem na Ziemi, to świat ma chyba na serio przerąbane...
Zasoby, hak paki... Moc postnuklearnych tilesetów = zróżnicowane lokacje. Broń palna i różne typy amunicji. Współczesne ubrania i pancerze (skórzany płaszcz, pancerz Mad Max'a, czy Power Armor...). Głowy. Portrety przygotowane specjalnie dla postaci Graczy. Własne ekrany wczytywania pasujące do obszarów. Wszelkiego rodzaju obiekty i przedmioty (od wraków samochodów, przez używalne terminale, po windy i... metro). Nowe zestawy głosowe dla niektórych BNów ("Gimme something to shoot" powiedział Marine przeładowując karabin). Nowe dźwięki otoczenia. Klimatyczna muzyka budująca klimat, wypełniająca każdą lokację. Animacje postaci takie jak palenie papierosa, picie piwa. "Zredagowany" plik dialog.tlk, odpowiadający za wszelkie możliwe napisy pojawiające się w grze - od nazw przedmiotów, po nzwy i opisy ras, klas, atutów, umiejętności, zdolności... I dużo, dużo więcej...
Ostatnio zmieniony przez VoDevil dnia Nie 16:02, 18 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|